Välkommen! Är du intresserad av att samla lån? Klokt!

Det finns flera goda anledningar till att samla lån. Att få en högre kreditvärdighet och få mer kontroll på dina utgifter är de två vanligaste. Dessutom blir totalkostnaderna ibland lägre med ett lån istället för fler, och du får mer pengar över till annat. Du kan testa genom att fylla i den här ansökan. Då får du förslag från noga utvalda långivare som alla uppfyller Zensumkraven och sedan kan du välja ett du tycker passar. Eller välja bort.

Tveka inte att höra av dig ifall vi kan hjälpa till. Chatt eller telefon!

Hur mycket vill du samla?

240.000 kr

Samlingsbelopp

Hur mycket kan du betala tillbaka i månaden?

2.568 kr

Månadskostnad (14 år)
Räkneexempel: Annuitetslån 14 år, 250.000:-, rörlig ränta 5.77 % (startavg. 0:- / aviavg. 0:-) ger effektiv ränta 5.92 %, totalkostnad 364.993:-, kostnad 2.173:-/mån (168 avbet.).
Individuell ränta 2,95–23,9% (effektiv ränta 2,99–28,9%). Återbet. tid 1–15 år.
Individuell ränta 2,95–10% (effektiv ränta 2,99–13,61%). Återbet. tid 1–10 år
Ja
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Med en enkel process, personlig service och ansvarsfull utlåning, hjälper vi dig att hitta rätt lån.

Vi strävar alltid efter att ge dig branschens bästa service och jobbar uteslutande med långivare som uppfyller våra krav på en ansvarsfull utlåning. Att det blir rätt är viktigt för oss. I en värld full av olika långivare, vill vi på Zensum förenkla för dig att på ett tryggt sätt hitta rätt lån för just dig.

Zensumkraven är vår egna kravmärkning. Ett sätt för oss att ställa krav på en ansvarsfull utlåning för både oss själva, och de långivare vi jobbar med. Med ansvarsfull utlåning menar vi helt enkelt lån som inte ställer till det för människor - utan hjälper dem.


Medsökande – tillsammans är ni starka

Visste du att en medsökande oftast ger oss mycket större möjlighet att hitta rätt lån för just dig. Många banker och långivare ser en större trygghet – och därmed större möjligheter, när ni är två som står på lånet. Det hjälper oss att hjälpa dig med bättre villkor.

Vanliga och
ovanliga frågor

Är det säkert att använda Zensums tjänster?

När du delar med dig av dina personuppgifter till oss, så sparar vi den krypterad så att ingen utomstående kommer åt dem. Utöver det är vi också mycket noggranna med vem som kan ta del av dina personuppgifter, bara de som är anställda hos oss, som arbetar med att ge dig det bästa låneerbjudandet samt de banker vi skickar din ansökan till, får tillgång till informationen om dig och då bara just den information som behövs för att se till att du får det bästa erbjudandet och den bästa tänkbara nivån av service.

Läs gärna mer om hur vi hanterar dina personuppgifter

Är min ränta fast eller rörlig?

Samtliga långivare som Zensum samarbetar med erbjuder rörlig ränta. Det innebär att räntan kan förändras, men inte att räntan på ditt befintliga lån kan höjas hur som helst. I ditt låneavtal finns den ränta som du och långivaren kommit överens om. För att långivaren ska få höja den räntan, krävs det att upplåningskostnaderna ökar, d v s de kostnader som långivaren har för att kunna låna ut pengar. En sådan ökad kostnad kan t ex vara att Riksbanken höjer sin styrränta (reporäntan).

Registreras flera kreditupplysningar?

Enbart en kreditupplysning registreras på dig hos Upplysningscentralen (UC) när du jämför via Zensum, men du kommer få omfrågandekopior från samtliga långivare, som tittat på din kreditupplysning. Om du är ansluten till Kivra kan du få informationen digitalt.


Jag har inte Bank-ID. Hur kan jag signera?

De flesta långivare som Zensum samarbetar med arbetar med digital signering med hjälp av Bank-ID, men det finns fortfarande möjlighet hos några av dem att skicka ut ett skuldebrev i fysisk form med posten. Vi rekommenderar dig att skaffa Bank-ID hos din hemmabank, för att enklare kunna ta del av vår lånejämförelse.


Hur snabbt får jag svar på min ansökan?

Från det att du startar din ansökan tar det upp till 24 timmar innan alla långivare lämnat svar, men de flesta långivare lämnar svar betydligt fortare än så. När en långivare lämnat ett bud, så kommer du få ett meddelande på din telefon eller surfplatta, men för att du ska få ett så bra lån som möjligt, råder vi dig att invänta bud från flera långivare innan du accepterar ett erbjudande. På minasidor ger vi dig en indikation när du kan vänta dig att samtliga bud har inkommit.

Hur länge gäller mitt erbjudande?

Det varierar mellan olika långivare, men i snitt gäller erbjudanden från Zensums långivare i 30 dagar från det att du startar jämförelsen.

Hur kan jag inkomma med ett klagomål?

Vi på Zensum strävar alltid efter att ha nöjda kunder. Om du är missnöjd med vår tjänst eller har ett klagomål, kan du kontakta vår klagomålsansvarige på klagomal@zensum.se eller 0771-30 44 44 eller skicka brev till:


Zensum AB 

Klagomålsansvarig, 

Eriksbergsgatan 27

11430 STOCKHOLM


Är du inte är nöjd efter att klagomålsansvarig prövat ditt klagomål kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN):

Telefon: 08-508 860 00

e-post: arn@arn.se

Adress: Box 174, 101 23 Stockholm.


Om du söker avgiftsfri vägledning, kan du kontakta Konsumenternas Bank- och finansbyrå, tel. 08-22 58 00.