Amanda – Avdelningschef, handläggning Norge

I en bransch, som enligt min mening ofta förespråkar tempo före bra beslut, så är jag stolt över att vara en del av ett bolag som snarare värdesätter kundresan.

2 min
läsning

Hej Amanda!

Vad är det för avdelning du är chef på?
Jag är chef över den norska avdelningen för handläggning. Det innebär att jag ansvarar för att de lånejämförelser som påbörjas i min avdelning blir väl omhändertagna.
Ok, när brukar du berömma dina kollegor?
Det kanske säger sig själv men jag brukar berömma mina kollegor när de gör något bra, oavsett om det är på jobbet eller något de gjort utanför arbetstid. Men jag försöker också berömma mina kollegor när de kommer med egna tankar, idéer och initiativ som jag själv inte sett tidigare.
På vilket sätt bidrar just du, i din roll, till service i världsklass?
Ja, alltså i praktiken är det kanske inte jag som erbjuder själva servicen utan där jobbar jag med, och framförallt, genom mina kollegor och medarbetare som har den direkta kontakten med kunderna. Vad jag försöker göra i mitt ledarskap är att vara lyhörd både för vad medarbetarna men även ledningen, anser att vi behöver göra för att kunna fortsätta erbjuda kunderna en tjänst att vilja återanvända till.
”Jag är stolt över att vara del av ett bolag som värdesätter kundresan"
Vad är du stolt över med Zensum?
I en bransch, som enligt min mening ofta förespråkar tempo före bra beslut, så är jag stolt över att vara en del av ett bolag, som snarare värdesätter kundresan och ser det viktiga i ett välgrundat beslut från kundens sida, snarare än "snabba pengar".
En sista fråga: Är alla lån ett bra lån?
Att skuldsätta sig är aldrig bra om du ska köpa något du inte har råd med. Om ett lån är en lösning på en situation man befinner sig i, tycker jag att man ska vända sig till Zensum för att i alla fall se vad det billigaste eller bästa alternativet blir!

Amanda är bra på sitt jobb bl a för att hon är en bra person med sunda värderingar. Dessutom är hon nästan alltid glad och kan konsten att ställa krav med ett leende på läpparna. Det sätter en bra ton som inspirerar oss andra, och bidrar till en fin kunddialog.

March 22, 2020