Vi vill förändra hur vår bransch jobbar och att du ska förvänta dig mer av oss. För vi vet att medan det finns en gräns för hur mycket vi kan tävla med sänkta räntor, snabba beslut och låga avgifter - så finns det ingen gräns för hur långt vi kan gå för att ha branschens bästa service, en service i världsklass. Vi kallar det Zensumservice, och den ska vara överraskande bra.
De flesta som söker sig hit undrar något som inte är tydligt någon annanstans. Därför är vi glada att du hittade hit. Det hjälper inte bara dig, det hjälper oss att bli ännu bättre. Längre ner bland frågor och svar kanske du kan hitta vad du söker efter, annars är du alltid välkommen att ringa 0771-30 44 47, maila kundservice@zensum.se eller chatta. Vår kundservice har öppet vardagar mellan 09.00-17.00.
Vi på Zensum strävar alltid efter att ha nöjda kunder. Om du är missnöjd med vår tjänst eller har ett klagomål, kan du kontakta vår klagomålsansvarige på klagomal@zensum.se eller 0771-30 44 47 eller skicka brev till:
Zensum AB
Klagomålsansvarig,
Eriksbergsgatan 27
11430 STOCKHOLM
Är du inte är nöjd efter att klagomålsansvarig prövat ditt klagomål kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN):
Telefon: 08-508 860 00
e-post: arn@arn.se
Adress: Box 174, 101 23 Stockholm.
Om du söker avgiftsfri vägledning, kan du kontakta Konsumenternas Bank- och finansbyrå, tel. 08-22 58 00.
Månadskostnad är den summa du betalar in till långivaren varje månad, inklusive ränta, amortering och eventuella administrativa kostnader såsom aviavgifter och uppläggningskostnad.
Just nu samarbetar Zensum med ICA Banken, Coop MedMera, Ikano, Marginalen, Lån & Spar Bank, Nordax, Sevenday, Santander, Resurs, Remember, OKQ8, Avida, Lendify, Collector, Komplett Bank, Brocc, Moank, Balanzia & MoneyGo.
Vi på Zensum strävar alltid efter att ha nöjda kunder. Om du är missnöjd med vår tjänst eller har ett klagomål, kan du kontakta vår klagomålsansvarige på klagomal@zensum.se eller 0771-30 44 47 eller skicka brev till:
Zensum AB
Klagomålsansvarig,
Eriksbergsgatan 27
11430 STOCKHOLM
Är du inte är nöjd efter att klagomålsansvarig prövat ditt klagomål kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN):
Telefon: 08-508 860 00
e-post: arn@arn.se
Adress: Box 174, 101 23 Stockholm.
Om du söker avgiftsfri vägledning, kan du kontakta Konsumenternas Bank- och finansbyrå, tel. 08-22 58 00.
Hos många av Zensums långivare kan du välja själv om du vill ha faktura, E-faktura eller autogiro.
Fördelen med autogiro är dock att du, i de flesta fall, inte behöver betala några extra kostnader för det. Faktura på posten eller i digital form är ofta något som långivare debiterar en aviavgift för.
Ja, Zensum samarbetar med flera långivare som kan hjälpa till med lån även om du har betalningsanmärkningar.
Ja, du kan alltid justera beloppet i efterhand. Eftersom kreditupplysningen endast gäller 30 dagar så rekommenderar vi att du hör av dig till oss så fort du upptäcker att du vill ändra förutsättningarna för lånet, t ex beloppet eller löptiden.
Zensum fungerar som en mellanhand mellan låntagare och långivare. Detta betyder att vi inte kan påverka utfallet på din ansökan då det är bankerna som bedömer din återbetalningsförmåga och kreditvärdighet. Du kan läsa här om hur du själv kan öka chanserna till en förbättring.
Enbart en kreditupplysning registreras på dig hos Upplysningscentralen (UC) när du jämför via Zensum men du kommer få omfrågandekopior från samtliga långivare som tittat på din kreditupplysning. Att du får flera brev betyder inte att det är mer än en (1) kreditupplysning som registreras. Om du är ansluten till Kivra kan du få informationen digitalt.
Självklart! Zensum har öppet på vardagar mellan 09.00-21.00, samt söndagar mellan 12.00-16.00. Vår kundservice har öppet på vardagar mellan 09.00-17.00.
Du kan antingen skapa en ansökan själv genom att trycka här och sedan boka in en tid för uppföljning och vägledning över telefon, eller ringa in till vår växel för att bli kopplad till en handläggare som hjälper dig att skapa din ansökan.
Ja, via Zensum kan du antingen bli beviljad lån med rak amortering eller ett annuitetslån. Majoriteten av Zensums långivare arbetar dock med annuitetslån.
Vid ett annuitetslån betalar du alltid samma månadsbelopp. Det innebär att allt eftersom skulden minskar, så ökar andelen du amorterar på lånet. Rak amortering innebär att du amorterar samma belopp varje månad, utöver det tillkommer räntekostnaden, som minskar i relation till den återstående krediten.
Ja, det kan du. Om du är sjukskriven och vill skapa en ansökan, är det din sjukpenning som räknas som din inkomst.
Ja, det kan du. Om du är föräldraledig och vill skapa en ansökan, är det din föräldraersättning som räknas som din inkomst.