Negin – Handläggare / Kvalitetsansvarig Uppsalakontoret

Då all kontakt med våra konsumenter sker digitalt och via telefon är det viktigt att vara förstående och försöka sätta sig in i kundens situation.

3 min
läsning

Hej Negin!

Stämmer det att du är lite av en sheriff?
Ja, till en viss del innebär ett kvalitetsansvar det. Att vi tar ansvar är otroligt viktigt för oss på Zensum. Vi vill vara ett föredöme och ge en fantastisk service; hjälpa våra kunder till rätt lån, inte vilket som helst. För oss som jobbar med kvalitetsansvar innebär det just att se till så alla bär sin del av ansvar och det är genom att ha hänsyn till det allra viktigaste tumregeln; det vill säga kundens vinning ska alltid ligga i fokus.
Vilka dagar är de bästa dagarna, när är du extra glad när du går hem?
Som handläggare är jag som gladast de dagarna jag når ut till fler kunder, men framförallt när jag får ett tacksamt meddelande eller ser med egna ögon att det lilla jag kan göra har varit bland de bidragande faktorer till att en person har fått det enklare i vardagen.
På vilket sätt bidrar just du, i din roll, till service i världsklass?
Kundnöjdhet och högkvalitativ service är de två puckarna jag alltid strävar efter både när det kommer till mina uppgifter som handläggare men också framförallt som kvalitetsansvarig på Uppsalakontoret. Jag lägger stor vikt på att kunden ska alltid känna sig hörd och vara med på noterna helt enkelt.
”Jag lägger stor vikt på att kunden alltid ska känna sig hörd och vara med på noterna helt enkelt.”
Vad är du stolt över med Zensum?
I ett land där tillväxten av konsumtionslån ökar för varje år är vikten av att hitta en bra låneförmedlare bland det största. Det jag är stolt över med Zensum är att allra största delen av de lån som förmedlas via oss går till just refinansiering av redan befintliga lån till skillnad från andra aktörer i marknaden idag.
Just det, dina kollegor säger att du är fantastisk på nästan allt. Kan du dela med dig av något?
Då all kontakt med våra kunder sker digitalt och via telefon är det ytterst nödvändigt att vara förstående och försöka sätta sig in i kundens situation. Vissa är kanske mer insatta i ekonomin än andra. En del har lättare att diskutera om sin lånesituation medan andra är mer reserverade. Här tycker jag att min lyhördhet har hjälpt mig enormt att inse skillnaderna och anpassa mig efter kundernas specifika behov.

Negin är en av de hos oss på Zensum som sätter upp riktlinjer för hur vi ska prata med våra kunder, hur vi ger dem bäst service och hjälper dem hitta rätt. Hon fick det jobbet för att hon delar med sig av alla sina åsikter. Hela tiden och varje dag. Det tackar vi för!


March 22, 2020