Negin, Handläggare – viktigt att vara förstående och försöka sätta sig in i kundens situation.
Medarbetare
2021
-
02
-
04

Då all kontakt med våra konsumenter sker digitalt och via telefon är det viktigt att vara förstående och försöka sätta sig in i kundens situation.

Läsning 
3 min

Hej Negin!

Stämmer det att du är lite av en sheriff?

Ja, till en viss del innebär ett kvalitetsansvar det. Att vi tar ansvar är otroligt viktigt för oss på Zensum. Vi vill vara ett föredöme och ge en fantastisk service; hjälpa våra kunder till rätt lån, inte vilket som helst. För oss som jobbar med kvalitetsansvar innebär det just att se till så alla bär sin del av ansvar och det är genom att ha hänsyn till det allra viktigaste tumregeln; det vill säga kundens vinning ska alltid ligga i fokus.

Vilka dagar är de bästa dagarna, när är du extra glad när du går hem?

Som handläggare är jag som gladast de dagarna jag når ut till fler kunder, men framförallt när jag får ett tacksamt meddelande eller ser med egna ögon att det lilla jag kan göra har varit bland de bidragande faktorer till att en person har fått det enklare i vardagen.

På vilket sätt bidrar just du, i din roll, till service i världsklass?

Kundnöjdhet och högkvalitativ service är de två puckarna jag alltid strävar efter både när det kommer till mina uppgifter som handläggare men också framförallt som kvalitetsansvarig på Uppsalakontoret. Jag lägger stor vikt på att kunden ska alltid känna sig hörd och vara med på noterna helt enkelt.

”Jag lägger stor vikt på att kunden alltid ska känna sig hörd och vara med på noterna helt enkelt.”
Vad är du stolt över med Zensum?

I ett land där tillväxten av konsumtionslån ökar för varje år är vikten av att hitta en bra låneförmedlare bland det största. Det jag är stolt över med Zensum är att allra största delen av de lån som förmedlas via oss går till just refinansiering av redan befintliga lån till skillnad från andra aktörer i marknaden idag.

Just det, dina kollegor säger att du är fantastisk på nästan allt. Kan du dela med dig av något?

Då all kontakt med våra kunder sker digitalt och via telefon är det ytterst nödvändigt att vara förstående och försöka sätta sig in i kundens situation. Vissa är kanske mer insatta i ekonomin än andra. En del har lättare att diskutera om sin lånesituation medan andra är mer reserverade. Här tycker jag att min lyhördhet har hjälpt mig enormt att inse skillnaderna och anpassa mig efter kundernas specifika behov.

Negin är en av de hos oss på Zensum som sätter upp riktlinjer för hur vi ska prata med våra kunder, hur vi ger dem bäst service och hjälper dem hitta rätt. Hon fick det jobbet för att hon delar med sig av alla sina åsikter. Hela tiden och varje dag. Det tackar vi för!

Ansök om ett privatlån

Zensum har sedan 2013 hjälpt över 550 000 personer att jämföra sina privatlån kostnadsfritt. Samla dina lån och sänk dina kostnader.

Totalt lånebelopp
Lånetid
8 år
Ungefärlig månadskostnad:
1 985 kr
Gå vidare
Individuell ränta 2,95–10% (effektiv ränta 2,99–13,61%). Återbet. tid 1–10 år
Räkneexempel: Annuitetslån 14 år, 250 000 kr, rörlig ränta 5,77 % (startavg. 0 kr / aviavg. 0 kr) ger effektiv ränta 5,92 %, totalkostnad 364 993 kr, kostnad 2 173 kr/mån (168 avbet.). Individuell ränta 2,95–19,95% (effektiv ränta 2,99–22,9%). Återbet. tid 1–10 år vid nylån, 1-15 år vid lösen av bef lån.
Välj syfte med lånet
Vill du lösa nuvarande lån (ej bolån)?
Ange den del av lånet på 150 000 kr som du vill använda till att lösa dina nuvarande lån.
?
Ange ungefärlig nuvarande skuld för lån/krediter du vill lösa (ej bolån).
Syfte för övriga 100 000 kr
Vad är syftet med lånet?
Civilstånd
Boendeform
Hyra och driftskostnader (din del)
?
I boendekostnaden ingår hyra och övriga driftskostnader. Ej räntor och amorteringar.
Amorteringar och räntor ska inte räknas med.
Anställningsform
Månadslön
Arbetsplats
Anställd sedan
Anställd till
Vilken företagsbransch?
Kontaktuppgifter
Personnummer
Är du eller familjemedlem i en politisk utsatt ställning?
?
Enligt lag måste bankerna ställa denna fråga.
Medsökande
Ta bort
?
Medsökande är en person som tillsammans med dig står på lånet.
En medsökande ökar chansen till mer relevanta bud och ger i genomsnitt:
  • 18% fler bud från långivare
  • 3,16% lägre effektiva räntor
Medsökande Civilstånd
Medsökande Boendeform
Boendekostnad
?
I boendekostnaden ingår amortering, hyra och övriga driftskostnader.
Ange ungefärlig boendekostnad
Medsökande Anställningsform
Månadslön
Arbetsplats
Anställd sedan
Anställd till
Vilken företagsbransch?
Medsökande Kontaktuppgifter
Medsökande Personnummer
Är du eller familjemedlem i en politisk utsatt ställning?
?
Enligt lag måste bankerna ställa denna fråga.
Genom att klicka på “Jämför nu” godkänner du vårt användaravtal och vår dataskyddspolicy. Det kommer även genomföras en kreditupplysning på dig och en eventuell medsökande.

Vill du sänka din bolåneränta?

Snart kan vi erbjuda dig att jämföra din bolåneränta med flera olika aktörer samtidigt. Är du intresserad av att bli en av våra första bolånekunder?
Ditt befintliga bolån
Genom att klicka på “Skicka intresseanmälan” godkänner du dataskyddspolicyn och användaravtalet. En bolånehandläggare från Zensum kommer att kontakta dig inom kort.
Din intresseanmälan är inskickad.

Boka telefonmöte

Zensum Säker är en trygghetsförsäkring som erbjuds i samarbete med AXA.

Under telefonmötet ger vi dig mer information och svarar på dina eventuella frågor. Telefonmötet är kostnadsfritt.
Välj vilken dag du vill bli kontaktad
Hämtar tider
När på dagen ska vi ringa?
Vilken tid vill du att vi ringer?
Kontaktuppgifter
Genom att klicka på “Boka tid” godkänner du att vi ringer upp dig.

Vad säger våra kunder?

Se alla omdömen